مقایسه لیزر موهای زائد با دستگاه خانگی و کلینیکی

مقایسه لیزر موهای زائد با دستگاه خانگی و کلینیکی – لیزر موهای زائد یک تکنولوژی نوین است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. این تکنولوژی به افراد کمک می‌کند تا موهای زائدشان را بدون درد و با سرعت بیشتری از روش‌های قدیمی مثل اپیلاسیون، ریش‌تراشی و موم از بین ببرند. همچنین، لیزر موهای زائد باعث کاهش رشد مجدد موها شده و به صورت دائمی موهای زائد را حذف می‌کند. امروزه دستگاه‌های لیزر مختلفی برای از بین بردن موهای زائد در دسترس هستند که شامل دستگاه‌های خانگی و دستگاه‌های کلینیکی می‌شود.

مزایای استفاده از لیزر های کلینیکی

استفاده از لیزرهای کلینیکی برای حذف موهای زائد، به دلیل مزایای زیر بسیار محبوب و پرکاربرد شده است:

  1. نتایج دائمی: با استفاده از لیزر کلینیکی، می‌توانید موهای زائد را به صورت دائمی حذف کنید. این به این معنی است که با چندین جلسه درمان، می‌توانید به طور کامل از موهای زائد خود رهایی یابید.
  2.  سرعت بالا: در مقایسه با روش‌های دیگری که برای حذف موهای زائد استفاده می‌شود، لیزر با سرعت بسیار بالایی شما را به نتیجه مقصود می رساند. با این حال، سرعت این روش به عواملی نظیر تعداد تراکم مو و نوع پوست شما بستگی دارد.
  3.  راحتی: استفاده از لیزر کلینیکی برای حذف موهای زائد بسیار راحت و بدون درد است. با این حال، در برخی موارد، ممکن است شما احساس درد یا سوزش کوتاهی کنید که پس از چند ثانیه برطرف می‌شود.
  4.  کمترین خطر عفونت: بعد از انجام لیزر با دستگاه کلینیکی خطر ابتلا به عفونت های پوستی بسیار کم است. این بدین معنی است که شما نیازی به درمان‌هایی نظیر مصرف ضد التهاب و یا آنتی بیوتیک ندارید.
  5. قابلیت پوشش بخش‌های بزرگ بدن: با استفاده از لیزر کلینیک ، می‌توانید به راحتی موهای زائد را از بخش‌های بزرگ بدن نظیر پشت کمر، پاها و چهره حذف کنید.
  6.  کاهش رویش مجدد موها: با استفاده از لیزر، موهایی که در آینده رشد می‌کنند، نیز کاهش می‌یابند. این بدین معنی است که شما نیاز به تکرار درمان را به مدت طولانی نخواهید داشت.
  7. قابلیت تنظیم توان لیزر: با استفاده از لیزر های کلینیکی توان لیزر کم یا زیاد شده و به نحو احسن مطابق با نوع پوست شما تنظیم می‌شود. این بدین معنی است که شما نیازی به نگرانی درباره آسیب دیدن پوست خود بعد از لیزر را ندارید.

مزایای استفاده از لیزر های کلینیکی

مزایای استفاده از لیزر های خانگی

استفاده از لیزرهای خانگی دارای برخی مزایا می باشد که به شرح زیر است:

  • هزینه کمتر: یکی از مزایای استفاده از لیزرهای خانگی، هزینه کمتر آن نسبت به مراجعه به مراکز پزشکی و آرایشگاه هاست.
  • آسانی در استفاده: لیزرهای خانگی به راحتی قابل استفاده هستند و نیازی به داشتن تخصص خاصی ندارند.
  • کم درد بودن : استفاده از لیزرهای خانگی به دلیل کم توان بودن درد کمتری را به شما تحمیل میکند و قاعدتا با ریسک سوختگی کمتری هم مواجه هستید. ولی این به معنای حذف کامل درد یا ریسک سوختگی هرچند به صورت جزیی نیست.

مزایای استفاده از لیزر های خانگی

استفاده از لیزر های خانگی بهتر است یا کلینیکی؟

تصمیم برای استفاده از لیزرها، بستگی به شرایط هر فرد دارد. همانطور که در مزایای استفاده از لیزرهای خانگی گفته شد، استفاده از آن در خانه به صرفه تر و سریعتر است ولی نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، ضرورت پیروی از دستورالعمل ها و اصول ایمنی در هر زمانی است.

اگر قصد دارید که از لیزر برای درمان بیماریها و مشکلات پوستی خود استفاده کنید، بهتر است که از لیزرهای کلینیکی استفاده کنید، زیرا این لیزرها معمولاً توسط پزشکان و اپراتور لیزر حرفه‌ای انجام می‌شود و در خصوص انجام چنین روش های درمانی دارای تجربه و تحصیلات پزشکی هستند. در نظر داشته باشید که لیزرهای خانگی نه تنها سریع نیستند بلکه نسبت به لیزرهای کلینیکی بسیار کند و وقت گیر هستند و هرازگاهی نیاز به تعویض فلش لامپ لیزر دارید که هزینه بر هست.

فرضا اگه بخواهید دو ساق پایتان را لیزر کنید به حدود چهار برابر زمانی که در کلینیک لیزر این قسمت برای شما لیزر می شود نیاز دارید و باید ذره ذره نواحی بدنتان را  لیزر کنید. تعداد شاتی که دستگاه های لیزر خانگی در هر ثانیه میتواندد بزنند سرعت شاتشان خیلی کمتر از دستگاه های لیزر کلینیکی می باشد.به صورت کلی فرایند لیزر با این دستگاه های خانگی زمان می باشد و نیاز به وقت و حوصله فراوان دارد و برای کل بدن توصیه نمی شود. اما اگر فردی قبلا لیزر انجام داده و برای شارژ جلسات لیزر یا یک سری نواحی کوچک مثل صورت، چانه، زیر بغل و نواحی که درآن ها موی پراکنده و کم در آن رشد کرده است نیزا به لیزر دارد این دستگاه های خانگی جوابگوی نیاز آن ها می باشد.

اگه میزان اثربخشی، سرعت و قدرت لیزر و ماندگاری طولانی مدت نتیجه برای شما اهمیت دارد قطعا لیزر موهای زائد در کلینیک گزینه بهتری نسبت به خرید دستگاه های لیزر خانگی است. در نهایت، قبل از تصمیم گیری باید به دقت و با مشورت با پزشک یا اپراتور لیزر مربوطه مزایا و معایب هر روش را مورد بررسی قرار داد و سپس تصمیم گیری کرد.

استفاده از لیزر های خانگی بهتر است یا کلینیکی؟

هزینه استفاده از لیزر موهای زائد کلینیکی

به‌طور کلی، هزینه استفاده از لیزرهای کلینیکی برای حذف موهای زائد برای مناطق مختلف بدن متغیر است. باید توجه داشت که برای رسیدن به نتایج قابل قبول، شاید به چند جلسه نیاز باشد و هزینه کل به همین دلیل بیشتر خواهد شد. برای اطلاع از لیست قیمت نواحی مختلف و پکیج های لیزر مو فولبادی کلینیک دلتا، لطفا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

هزینه استفاده از لیزر کلینیکی

سوالات متداول درباره مقایسه لیزر خانگی و کلینیکی

  1. آیا درمان با لیزر درد دار است؟
    درد بسیار کم و عدم نیاز به بیهوشی جراحی از مزایای استفاده از لیزر کلینیکی است. با این حال، به طور کلی، درمان با لیزر معمولاً همراه با یک حس آزاردهنده و برخی تکان های خفیف است. در صورت لزوم، پزشکان می‌توانند از بی حسی استفاده کنند.
  2. آیا لیزر می‌تواند منجر به سوختگی پوست شود؟
    بله، در صورت استفاده نامناسب از لیزر، پوست ممکن است سوختگی شود. بنابراین، بسیار مهم است که لیزر توسط پزشک یا اپراتور لیزر مجرب و ماهر انجام شود.
  3. آیا بعد از درمان با لیزر نیاز به استراحت دارم؟
    خیر استراحت خاصی نیاز نیست و انجام لیزر مو مخصوصا اگر دچار التهاب و سوختگی خاصی نشده اید دوره نقاهت ندارد. به هرحال پس از هر جلسه لیزر مو، پوست نیاز به مراقبتهای ویژه ای دارد مثلا تا 24 ساعت پس از لیزر مو از شستشو با آب گرم خودداری کنید و آب سرد یا ولرم یا جایگزین کنید . همچنین تا یک هفته پس از لیزر بهتر است از لوسیون های ترمیم کننده پوست بدن استفاده کنید تا خشکی پوست ناشی از لیزر کنترل شود. زدن کرم ضدآفتاب به صورت همواره توصیه میشود مخصوصا پس از لیزر.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 0 میانگین: 0
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.