لیزر چگونه موهای زائد را از بین میبرد؟

لیزر بر چه اساسی کار می کنند و چگونه موهای زائد را از بین میبرد ؟

اساس کار لیزرتخریب فولیکول مو بر اساس رنگدانه می باشد. لیزر توسط رنگدانه های مو جذب میشود و چون فولیکول مو محل تجمع رنگدانه می باشد بعد از تابش لیزر تخریب می‌شود.  هرچقدر مو ضخیم تر و تیره تر باشد قطعاً نتیجه لیزر بهتر خواهد بود مگر اینکه موی ضخیم در اثر مشکلات هورمونی و یا مشکلات تیروئیدی ایجاد شده باشد که قطعاً تا زمانی که عوامل داخلی محرک تولید موی ضخیم هستند لیزر به تنهایی نمی تواند جوابگو باشد و همزمان بایستی که از داروهای تجویز شده توسط پزشک مرتبط استفاده گردد.

زیرا لیزر میتواند موهای زائد را از بین ببرد اما عوامل درونی مثل مشکلات هورومونی و تیروئیدی مجددا باعث بازگشت و رشد مجدد موهای زائد خواهد شد.

یک مثال واضح برای درک بهتراین موضوع : تشبیه رنگدانه به نارنجک می باشد که هر چقدر مو تیره تر و ضخیم تر باشد طبیعتا تخریب بهتری بعد از لیزر خواهد داشت.

در لیزر اسکلپیون مدیواستار پس از اینکه انرژی لیزر توسط رنگدانه های داخل مو جذب شد حرارت داخل فولیکول بالا رفته و ریشه مو میسوزد در حالیکه سطح پوست توسط کولینگ هوشمند 360 درجه ای خنک مانده و تحت کنترل است.

بعد از لیزر موهای زائد معمولا شاهد نقطه های قرمز رنگ بر سطح پوست می باشیم که همان تخریب فولیکولی است و در نواحی که موها ضخیم تر هستند بیشتر به چشم می آیند. این حالت معمولا تا سه روز ممکن است بطول بیانجامد، که به آن التهاب فولیکولی یا پری فولیکولار ادما می گویند. بسته به میزان حساسیت پوستی افراد، گاهی در برخی افراد طولانی تر است. در طی این مدت از ترمیم کننده استفاده کنید و برای دریافت راهنمایی از پزشک یا مشاور خود راهنمایی بگیرید.
افرادی که سایقه کهیر دارند بهتر است قبل از انجام لیزر به پزشک یا مشاور اطلاع دهند و در پرونده خود اشاره کنند تا راهنمایی های لازم را دریافت کنند.
این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 2 میانگین: 3
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.