لیزر موهای زائد (رفع دائمی موهای زائد)

اگر برای اصلاح موهای زائد و ناخوشایند از تراشیدن مو ، موزدایی یا اپیلاسیون راضی نیستید ، لیزر موهای زائد گزینه ای است که قابل تأمل است. لیزر موهای زائد یکی از روشهای آرایشی است که معمولاً در ایالات متحده انجام می شود و نور بسیار غلیظ را به فولیکول های مو می زند. رنگدانه موجود در فولیکول ها نور را جذب می کند. که موها را از بین می برد.

لیزر موهای زائداسکلپیون

فواید لیزر موهای زائد

لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت ، ساق ، چانه ، پشت ، بازو ، زیر بغل ، خط بیکینی و سایر مناطق مفید است. از مزایای لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دقت، درستی. لیزرها می توانند موهای تیره و درشت را به طور انتخابی هدف قرار دهند در حالی که پوست اطراف آسیب نبینند. سرعت هر نبض لیزر کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند همزمان بسیاری از موها را درمان کند. لیزر می تواند ناحیه ای تقریباً به اندازه یک ربع در هر ثانیه را درمان کند. نواحی کوچکی مانند لب بالا در کمتر از یک دقیقه قابل درمان هستند و مناطق بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است یک ساعت طول بکشد. قابل پیش بینی بودن بیشتر بیماران به طور متوسط ​​پس از سه تا هفت جلسه دچار ریزش مو می شوند.

رفع موهای زائد زیر بغل

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم

از بین بردن موهای زائد با لیزر فراتر از “زاپ کردن” موهای ناخواسته است. این یک روش پزشکی است که برای انجام آن نیاز به آموزش دارد و خطرات احتمالی را به همراه دارد. قبل از انجام لیزر موهای زائد ، باید مدارک پزشک یا تکنسین انجام شده را کاملاً بررسی کنید. اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید ، باید شش هفته قبل از درمان ، برداشتن موم و الکترولیز را محدود کنید. زیرا لیزر ریشه موها را که بطور موقت با اپیلاسیون یا کندن از بین می رود ، هدف قرار می دهد. همچنین باید شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب موهای زائد را با لیزر کاهش می دهد و عوارض بعد از درمان را بیشتر می کند.

مراحل ایمنی لیزر موهای زائد

درست قبل از عمل ، موهای شما که تحت درمان قرار می گیرند تا چند میلی متر از سطح پوست کوتاه می شوند. معمولاً داروی بی حسی موضعی 20 تا 30 دقیقه قبل از انجام لیزر برای کمک به سوزش پالس های لیزر استفاده می شود. تجهیزات لیزر با توجه به رنگ ، ضخامت و محل موی شما و همچنین پوست شما تنظیم می شود بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده ، شما و تکنسین باید از محافظ چشم مناسب استفاده کنید. همچنین محافظت از لایه های خارجی پوست با استفاده از ژل سرد یا دستگاه خنک کننده ویژه ضروری خواهد بود. این امر به نفوذ نور لیزر به پوست کمک می کند. در مرحله بعدی ، تکنسین برای اطمینان از استفاده از بهترین تنظیمات و بررسی واکنشهای بد ، به محل درمان یک نبض نور می دهد و منطقه را برای چند دقیقه تماشا می کند. با اتمام مراحل ، ممکن است به شما بسته های یخ ، کرم ها یا لوسیون های ضد التهاب یا آب سرد برای تسکین هرگونه ناراحتی داده شود. شما می توانید درمان بعدی خود را چهار تا شش هفته بعد برنامه ریزی کنید. تا زمانی که رشد مو متوقف نشود ، درمان خواهید کرد.

بازیابی و خطرات

برای یک یا دو روز بعد ، ناحیه تحت درمان پوست شما آفتاب سوخته به نظر می رسد. کمپرس های خنک و مرطوب کننده ها می توانند کمک کنند. اگر صورت شما درمان شد ، می توانید روز بعد آرایش کنید مگر اینکه پوست شما تاول بزند. طی یک ماه آینده ، موهای تحت درمان شما می ریزند. برای جلوگیری از تغییرات موقتی رنگ پوست تحت درمان ، برای ماه بعد ضد آفتاب استفاده کنید. تاول نادر است اما بیشتر در افرادی که رنگ پوست تیره دارند بیشتر است. سایر عوارض جانبی احتمالی تورم ، قرمزی و زخم است. جای زخم دائمی یا تغییر در رنگ پوست نادر است.

هزینه های لیزر موهای زائد

طبق اعلام انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، متوسط ​​هزینه لیزر موهای زائد 285 دلار در هر جلسه است. که در ایران این قیمت ها متفاوت است و اما هزینه بستگی به عواملی دارد که شامل موارد زیر می شود:
اندازه ناحیه تحت درمان و زمان مورد نیاز برای درمان
تعداد درمان های مورد نیاز
چه یک پزشک و چه شخص دیگری در حال انجام این روش است
بخشی از کشور که در آن مراحل را طی می کنید
برای دریافت ایده بهتر درباره هزینه مورد خاص خود ، از یک مشاوره بخواهید تا شما را راهنمایی کند

ایا لیزر منجربه رفع دائمی موهای زائد می شود

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که با استفاده از یک پرتو نور متمرکز (لیزر) موهای زائد را از بین می برد. در طی لیزر موهای زائد ، لیزر نوری منتشر می کند که توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می شود. انرژی نور به گرما تبدیل می شود ، که به کیسه های لوله ای شکل موجود در پوست (ریشه های مو) که باعث تولید مو می شوند آسیب می رساند. این آسیب رشد موهای آینده را مهار یا به تأخیر می اندازد. اگرچه لیزر موهای زائد به طور موثری رشد موها را برای مدت طولانی به تأخیر می اندازد ، اما معمولاً منجر به حذف دائمی مو نمی شود. برای از بین بردن موهای اولیه به چندین روش لیزر موهای زائد و درمان های نگهدارنده نیز نیاز است. از بین بردن موهای زائد با لیزر برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار مثر است ، اما می توان آن را با موفقیت در انواع پوست استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل نمایید.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 0 میانگین: 0
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.