علت ایجاد شوره سر

علت ایجاد شوره سر چیست ؟

راههای مقابله با شوره سر چیست؟

شوره سر یکی از مشکلاتی هست که خیلی ها با آن مواجه هستند و از علائم آن میتوان به پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر اشاره کرد . هرچند شوره سر مسری نیست و معمولا میشه گفت که مشکلی جدی به حساب نمی آید ، اما شوره سر میتواند باعث ناراحتی افراد شده و کمی سخت درمان شود. ولی یک خبر خوب برای افرادی که با مشکل شوره سر مواجه هستند داریم که شما میتوانید شوره سر خود را کنترل کنید. پس برای کنترل و بلکه درمان شوره سر خود و حتی پیشگیری از وقوع آن با ما همراه باشید.

 

ولی قبل از آن بیایید تا باهم علت های ایجاد شوره در سر را بررسی کنیم :

علت شوره ی سر چیست

خشک شدن پوست

افرادی که پوست خشکی دارند بیشتر از بقیه دچار این مشکل می شوند. سرمای هوای زمستان، بهمراه اتاق های گرم یکی از دلایل معمول  خارش و پوسته پوسته شدن پوست و درنتیجه شوره زدن آن می باشد.

به میزان کافی برس و شانه نکشیدن

افرادیکه مرتبا موهای خود را شانه نکرده و یا برس نمی کشند، در خطر بیشتری برای ابتلا به شوره سر هستند. چراکه شانه و برس به ریختن پوست های مرده و جلوگیری از شورهزدن آنها کمک می کند.

پوست چرب و تحریک شده

این مشکل یکی از شایع ترین دلایل شوره بوده و نشانه آن سرخی، چربی و پوشیده شدن پوست با شوره ها و پوسته های زرد و سفید می شود. درماتیت سبوره ممکن است برپوست سر و سایر نقاط چرب صورت همچون کناره بینی و پشت گوش تاثیر گذارد.

شامپو کم استفاده کردن

اگر شما مرتب سرتان را با شامپو نشورید، چربی و سلول های پوست جمع شده برروی پوست سر باعث شوره زدن سر می شود.

سایر مشکلات پوستی

افراد دچار مشکلات پوستی همچون اگزما و یا پسوریازیس در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری شوره پوست هستند. همچنین بعضی از مشکلات قارچی هم باعث ابتلا به اینمشکل می شوند.

واکنش به محصولات مراقبت از پوست و مو

بعضی از افراد به بعضی از انواع شامپو و یا سایر محصولات مراقبت از پوست و مو حساسیت داشته و پوستشان به آن واکنش نشان می دهد. در ضمن شستن زیاد سر نیز می تواندباعث ابتلای فرد به شوره سر می شود.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 0 میانگین: 0
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.