عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

یکی از دغدغه های مهم بسیاری از افرادی که می خواهند موهای زائد شان را لیزر کنند، ترس و نگرانی آنها از عوارض لیزر موهای زائد است.

معمولا در مورد عوارض لیزر موهای زائد، مسائل زیر مطرح می شود و جزو سوالات پرتکرار است که به ترتیب به همه آنها پاسخ داده خواهد شد:

  • آیا لیزر موهای زائد می تواند منجر به نازایی و ناباروری شود؟
  • آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟
  • آیا لیزر موهای زائد زیر بغل می تواند به غدد لنفاوی و شیری آسیب برساند؟
  • آیا لیزر به اندامهای داخلی می تواند آسیب برساند؟

قبل از پرداختن به عوارض لیزر موهای زائد، لازم است تا در مورد نحوه عملکرد لیزر بیشتر بدانید، تا پاسخ سولات را بهتر متوجه شوید:

اولا لیزر را هرگز با اشعه های ایکس و گاما مقایسه نکنید ! اشعه ی ایکس قرار است تا از کل بدن عبور کند و عکسبرداری کند. امکان تغییرات سلولی را  دارد و سرطانزاست.

اما لیزر در حقیقت یک نور متمرکز شده با طول موج مشخص می باشد. لیزر انواع مختلفی دارد و امروزه در زمینه های مختلف به کمک بشر آمده است. لیزر چه در زمینه صنعتی و چه پزشکی کاربردهای فراوانی دارد.

انواع کاربرد لیزر در علم پزشکی :

  • لیزر برای رفع مشکلات بینایی،
  • رفع مشکلات دیسک و ستون فقرات،
  • از بین بردن سنگ صفرا و کلیه و …

لیزر تا عمق مشخصی از پوست امکان نفوذ دارد و هر نوع لیزری متناسب با کارایی خودش، عمق نفوذ مشخصی دارد. در لیزر موهای زائد، لیزر قرار است تا ریشه مو را از بین ببرد. ریشه مو درست در زیر سطح پوست قرار دارد. بنابراین لیزر موهای زائد به  هیچ عنوان امکان دسترسی به اندامهای داخلی بدن را ندارد.

لیزر دارای طول موج مشخص می باشد، که قرار است از طریق رنگدانه های مو  (ملانین) جذب شود و با بالا بردن حرارت داخل فولیکول، ریشه مو را از بین ببرد.

لیزری که در ناحیه بیکینی یا زیر بغل انجام می شود، هیچ ارتباطی با اجزای داخلی بدن مثل تخمدان یا بافت سینه ندارد.لیزر موهای زائد سرطانزا

 

لیزر قدرت نفوذش چند میلیمتر در زیر پوست شما میباشد و قدرت نفوذش بیشتر از فولیکول موی شما نمیباشد. این مسئله در جهان مورد بررسی قرار گرفته وتاکنون سرطانزا بودن لیزر و مضرر بودن لیزر اثبات نشده است . بنابراین لیزر موهای زائد اصلا به بافت های داخلی بدن نمی رسد که بخواهد مشکلی ایجاد کند. بلکه انرژی لیزر فقط تا قسمت های سطحی از پوست به صورت گرما نفوذ می کند.
عوارض لیزر موهای زائد تنها می تواند سوختگی سطحی پوست باشد که در چند حالت ممکن است اتفاق بیافتد:
تنظیم ناصحیح انرژی برای ناحیه مد نظر
آلوده بودن سطح پوست به انواع کرم ها  و یا لوسیون ها هنگام لیزر
تکان های ناگهانی افراد هنگام لیزر که منجر به دابل شات شدن می شود
این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 5 میانگین: 3.4
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.