معایب لیزر موهای زائد +آیا لیزر موهای زائد خطرناک است و عوارض دارد؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که سالهاست به جای لیزر موهای زائد  از روشهایی مثل اپیلاسیون، ژیلت، وکس، موبر و… استفاده می کنند شاید یکی از مهمترین دلایل شما شنیدن شایعات ترسناکی است که در رابطه با معایب لیزر موهای زائد وجود دارند! شایعاتی همچون سرطان زا بودن لیزر، ایجاد ناباروری، آسیب به پرده بکارت، آسیب به غدد لنفاوی و… همگی از جمله دلایلی هستند که برخی افراد بدون هیچ شناخت و مطالعه ایی برای انجام ندادن لیزر موهای زائد بیان میکنند! ولی این شایعات تا چه حد درست هستند؟ در این مطلب به بررسی مهمترین شایعات و نگرانی های افراد در رابطه با لیزر موهای زائد می پردازیم.

ایا لیزر مو سرطان زا است

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است_ معایب لیزر موهای زائد

خیر! در سی سال گذشته که از اختراع اولین دستگاههای لیزر موی زائد میگذرد تاکنون هیچ مقاله علمی ارتباطی بین لیزر موهای زائد و سرطان بیان نکرده است. این مساله حتی بسیار کم خطرتر از  استفاده از موبایل و مایکروفر است!بسیاری از افراد وقتی نام لیزر را می شنوند  پیش از هر چیز در ذهن آنها اشعه های خطرناکی چون اشعه های ایکس و گاما تداعی می شود.

همین موضوع باعث می شود در ذهنیت عموم، لیزر موهای زائد با طول موج های خطرناکی که در اتاق های رادیولوژی بیمارستانها ارسال می شود اشتباه گرفته شود. در حالی که نباید ماهیت لیزر مو را با طول موجهای ارسالی در اتاقهای رادیولوژی اشتباه بگیرید! طول موجهای لیزر مو با طول موجهای رادیولوژی از نظر قدرت و عمق نفوذ و کارایی کاملا متفاوت هستند!

اشعه ایکس رادیولوژی

متاسفانه هیچ یک از افرادی که سرسختانه  نظریه سرطان زا بودن لیزر موهای زائد را بیان میکنند در رابطه با ماهیت امواج ارسالی توسط دستگاههای لیزر مو تحقیق نمی کنند.  با یک جستجوی ساده خواهید فهمید که دستگاههای لیزر موی زائد، طول موجهای بی خطر و ضعیفی مثل الکساندرایت، دایود و اندیاگ و… را ارسال می کنند. این طول موج ها نه تنها قدرت نفوذ به اندام های داخلی بدن را ندارند، بلکه تنها برای اثر بخشی روی رنگدانه مو طراحی شده اند.

آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود؟

خیر! باید گفت این موضوع نه تنها از جانب متخصصان پوست و مو، بلکه از طرف متخصصین زنان و زایمان نیز مطرود است. حتی بسیاری از پزشکان زنان و زایمان نیز در مطب های خود لاین لیزر موهای زائد استفاده می کنند. این شایعه که لیزر ممکن است اثر منفی بر شانس باردار شدن داشته باشد، معضل دیگری است که بی جهت و بدون پشتوانه علمی، ذهن بسیاری از خانم ها را درگیر می کند.

بسیاری از افراد می پرسند آیا لیزر موهای زائد مخصوصا در ناحیه تناسلی و شکم ممکن است منجر به ناباروری و ایجاد عوارض منفی در ناحیه رحم و تخمدان ها شود؟همان طور که در پاراگراف بالاتر نیز توضیح داده شد ، توانایی و عمق نفوذ طول موج ها در لیزر موهای زائد بسیار کم در حد 1 تا 3 میلیمتر است. حتی به یک سانتیمتر در پوست نیز نخواهد رسید. لیزر موهای زائد برای هدف گیری فولیکول مو طراحی شده است و  هیچ دسترسی به اندامهای داخلی و حتی ارگان های همجوار مو در پوست (مثل غدد چربی و عرق)  ندارد. در نتیجه  لیزر موی زائد اثر منفی بر روی رحم، تخمدان ها و شانس بارداری شما ندارد.

نحوه اثر لیزر مو زائد

آیا در حین بارداری می توان لیزر کرد؟

خیر! متخصصین انجام هیچ لیزری در حین بارداری را توصیه نمی کنند. همان طور که استفاده از بسیاری از داروهای عادی یا روشهای درمانی دیگر در بارداری مجاز نیست.  توجه داشته باشید که انجام لیزر موهای زائد فقط تا قبل بارداری مجاز است و در حین بارداری به خاطر به هم ریختگی های هورمونی، احتمال پایین آمدن آستانه درد و سایر عوارضی که یک مادر باردار ممکن است با آن مواجه باشد مجاز نیستید موهای خود را لیزر کنید. پس از زایمان و سپری شدن ماههای اولیه شیر دهی ، می توانید به راحتی جلسات لیزر خود را ادامه دهید.

لیزر موهای زائد منجر به ناباروری نمی شود

آیا لیزر موهای زائد به پرده بکارت آسیب می زند؟

خیر! بر خلاف روش های پر عارضه و خطرناکی مثل اپیلاسیون که می تواند منجر به کشیدگی شدید و پارگی پوست ناحیه تناسلی شود، لیزر هیچ تماس خشن فیزیکی که منجر به آسیب رسانی به اندام تناسلی شود  ندارد. پرده بکارت نیز به عنوان یک بخش داخلی از اندام تناسلی به هیچ عنوان  با لیزر موهای زائد آسیب نمی بیند.

لیزر کمترین عارضه را  نسبت به سایر روش های مو زدایی داشته و بیشترین میزان رفع موی زائد را به همراه دارد. لیزر موهای زائد روی سطح پوست شما اثر می کند و برای از بین بردن رنگدانه و فولیکول های مو طراحی شده است. بنابراین با سایر بافت ها و اندام های داخلی بدن کاری ندارد.

 

لیزر مو به پرده بکارت آسیب نمی زند

هنوز هم نگران عوارض و خطرات لیزر موهای زائد هستم ، چه کنم؟!

اگر این مطلب را کامل مطالعه کرده اید ولی هنوز سوالات و نگرانی هایی  در رابطه با لیزر موهای زائد و نازک دارید، با خیال راحت با مشاورین کلینیک دلتا از طریق تلفن ثابت، اینستاگرام یا واتساپ تماس بگیرید و  مشاوره رایگان تلفنی یا حضوری داشته باشید. انجام مشاوره رایگان هم با پزشکان کلینیک و هم مشاورین حاذق پوست و مو و لیزر ما امکان پذیر است و تمام سوالات شما را با دلایل علمی و موثق و در کمال صداقت و شفافیت پاسخگو خواهیم بود.

در  ویدیوی زیر می توانید انجام لیزر موهای زائد در کلینیک دلتا با دستگاه پیشرفته اسکلپیون مدیو استار تماشا کنید. در دلتا همواره از به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا کمک می گیریم تا رضایت و سلامت مراجعینمان به درستی تامین شود.

با انتخاب یک دستگاه لیزر استاندارد که تاییدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) را داشته باشد، با خیال راحت از لیزر موهای زائد خود لذت ببرید و از شر روش های قدیمی و پر عارضه ایی مثل اپیلاسیون، ژیلت، وکس و… آسوده شوید. دستگاه اسکلپیون مدیواستار  از معدود دستگاههای لیزر دارای تاییدیه FDA برای کاهش دائمی موهای زائد است.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 43 میانگین: 4.1
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.