جوانسازی پوست (رفع چین و چروک پوست)

آفتاب ، اختلالات پوستی ، پیری و حتی وراثت همگی می توانند به بی نظمی های پوستی در صورت و سایر نقاط بدن کمک کنند. این موارد شامل بی نظمی بافتی مانند چین و چروک و زخم های آکنه ، تغییرات رنگدانه ای مانند کک و مک ، لکه های خورشید یا رگ های خونی قابل مشاهده است. علاوه بر این ، ممکن است رنگ پوست کاهش یابد ، احساس سفتی کمتری داشته و درخشش سالمی را که در پوست جوان تر مشهود است از دست بدهد. در این مقاله به جوانسازی پوست و روش های مختلف ان میپردازیم

جوانسازی پوست وعلت پیری زودرس پوست در جوانی

روش های درمانی جوانسازی پوست با لیزر

سطح دهی مجدد لیزر ، روکش مجدد مکانیکی ، لایه برداری شیمیایی و محصولات تزریقی می تواند باعث بهبود خطوط و چین و چروک های کامل صورت یا چین و چروک هایی شود که در مناطق خاصی از صورت مانند لب بالا و اطراف چشم ایجاد می شود. این روش های درمانی همچنین می توانند برای رفع اختلالات رنگدانه ای مانند لکه های آفتاب و پیری مورد استفاده قرار گیرند و می توانند برای بهبود ظاهر زخم های آکنه یا سایر بیماری های پوستی استفاده شوند.
نوع خاصی از درمان که به بهترین وجه نگرانی های شما را برطرف می کند ، پس از مشورت با جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره تعیین می شود. اکثر درمان های پوستی برای دستیابی به نتایج عالی به یک سری درمان ها و یک رویکرد چند روش نیاز دارند. از همه مهمتر ، بیمار باید متعهد به محافظت از پوست خود در جلو باشد تا نتایج بدست آمده دوام بیشتری داشته باشد.

 

روش های جوان سازی پوست و روشهای سطح بندی مجدد

درمان های لیزر و شدت نبض (IPL) – برای از بین بردن تغییر رنگ و / یا سفت شدن پوست افتاده استفاده می شود
لایه برداری شیمیایی – لایه برداری های مختلف اسیدی که در ترکیبات مختلفی برای از بین بردن لایه های آسیب دیده خارجی پوست استفاده می شود
درمان های لیزر ابلاغی (لیزرهای کسری ، CO2) – لایه های خارجی پوست را از بین می برید تا خطوط و چین و چروک ها را صاف کنید
فرسایش مکانیکی (Dermabrasion ، Dermaplaning) – روش های تراش جراحی برای نرم کردن بی نظمی های سطح پوست
درمان های غیر زایشی (میکرودرمابراشن ، میکرونیدلینگ ، لایه برداری از اسید سبک) – روش های سنباده ای با حداقل تهاجم برای درمان زخم های سبک و تغییر رنگ
پرکننده های پوستی – ترکیبات تزریقی برای بهبود کانتورینگ پوست
روش های درمانی سم بوتولینوم – مانع از انقباض عصب می شود تا چین و چروک ها را آرام کند
درمان رگ عنکبوتی (اسکلروتراپی) – تزریق برای ریزش وریدهای سطحی ناخوشایند
شرایطی که می تواند با جوان سازی و رویش مجدد پوست درمان شود. هر بیمار منحصر به فرد است و ترکیبی از علائم ژنتیکی و محیطی پیری را نشان می دهد که بر روی پوست او تأثیر می گذارد. روشهای متعددی برای درمان بسیاری از این موارد وجود دارد و این روشهای درمانی باید براساس جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره برنامه ریزی و بر اساس شرایط خاص و خواسته های شما مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مزایا جوانسازی پوست

چین و چروک های استاتیک: این چین و چروک ها همیشه قابل مشاهده هستند و با حرکات صورت از نظر ظاهری تغییر نمی کنند
چین و چروک های پویا: اینها خطوط بیان هستند که ممکن است در صورت عدم حرکت پوست به صورت چین خورده ظاهر شوند و با حرکات صورت یا حالات آن عمیق تر شوند.
پیگمانتاسیون: کک و مک ، لکه های آفتاب یا سایر لکه های تیره رنگ پوست عمدتا در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب است
جای زخم: در اثر آکنه یا آسیب به پوست ، ممکن است جای زخم در حال غلتیدن باشد (ظاهری موج دار برای پوست دارد) ، دارای سوراخ باشد ، تغییر رنگ داده یا مرزها را بالا ببرد
شرایط عروقی: رگهای خونی که در سطح پوست قابل مشاهده هستند ، ضایعات عروقی که به صورت تاول های ریز خون یا حتی برافروختگی مداوم قرمزی صورت ظاهر می شوند
از بین رفتن رنگ پوست: تضعیف ساختارهای حمایتی پوست (الیاف کلاژن و الاستین) که منجر به از بین رفتن سفتی پوست یا ایجاد سلولیت می شود.
پوست مات: پوستی که در اثر تجمع سلول های مرده پوست و مسدود شدن منافذ پوست ، درخشندگی زنده را از دست داده است
کلینیک دلتا مشاور و همرا ه شما در زیبایی و محافظت از پوستتان.

روش های از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست

در زیر چندین روش اغلب استفاده شده برای از بین بردن چین و چروک های خوب ، جای زخم ها ، رنگدانه های ناهموار و سایر نقص ها وجود دارد.
بوتاکس تزریق سم بوتولینوم
– دسته ای که شامل بوتاکس ، دیسپورت و زئومین است – نسبتاً مقرون به صرفه است ، خطرات بسیار کمی دارد و نیازی به زمان بهبودی ندارد. و آنها در صاف کردن موقت صورت ، ابرو یا گردن کاملاً مثر هستند.
پرکننده های بافت نرم تزریق مواد پرکننده نرم پوست در زیر پوست می تواند باعث افزایش قد استخوان گونه ، بهبود خط فک ، کاهش آکنه یا جای زخم های جراحی ، بازگرداندن پری گونه ها و گونه های توخالی ، پر کردن خطوط عمودی خوب ، بازسازی لب ها و پر شدن چین و چروک بینی (عمیق) شود. خطوطی که از خارج سوراخ های بینی به گوشه های دهان منتقل می شوند). بعضی از مواد پرکننده مانند اسید هیالورونیک و اسید پلی ال ال لاکتیک در نهایت جذب بدن می شوند. برخی دیگر حاوی دانه های ریزی از مواد جامد معلق در ژل هستند. این ژل با گذشت زمان جذب می شود و دانه ها داربستی برای رشد کلاژن تشکیل می دهند.
لایه برداری شیمیایی از لایه بردار برای درمان چین و چروک ، لکه های پیری ، تغییر رنگ ، رشد پوستی پیش سرطانی و زخم های سطحی استفاده می شود. محلول اسیدی  معمولاً گلیکولیک ، سالیسیلیک یا اسید تری کلرواستیک – روی پوست قرار می گیرد ، سلولهای پوست را حل می کند و لایه های بالایی اپیدرم را از بین می برد. این تأثیرات بر اساس عمق نفوذ پوست متفاوت است ، که با توجه به نوع و قدرت محلول مورد استفاده تعیین می شود.
میکرودرم ابریژن در این روش ، پزشک یا متخصص زیبایی ناحیه ای را با بلورهای ریز هیدروکسید آلومینیوم سنباده می زند تا پوستی صاف تر ایجاد کند. این نسبتاً ارزان است و نیازی به زمان بهبودی نیست.
میکرونیدلینگ این روش – كه در آن پزشك به طور مكرر وسیله ای برقی یا باتری را كه حاوی چندین سوزن كوچك ، نازك و تیز است به پوست می زند – به نظر می رسد دردناك نیست. سوزن ها باعث صدمات جزئی می شوند که تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کنند. مواد درمانی مانند اسید هیالورونیک یا اسید اسکوربیک را می توان قبل یا بعد از سوزن زدن استفاده کرد تا ماده به صورت عمیق نفوذ کند. این روش نسبتاً بدون خطر و ارزان است.
لیزر درمانی لیزر می تواند خطوط و چین و چروک های متوسط ​​تا عمیق را برطرف کند و به طور قابل توجهی رنگ پوست ، بافت و سفتی را بهبود بخشد. توانایی لیزر در هدف قرار دادن انواع خاصی از سلول ها در لایه های مشخص پوست ، آنها را قادر می سازد تا بیماری هایی مانند لکه های شراب بندری ، علائم تولد رنگی و رگ های عنکبوت را درمان کنند. آنها همچنین می توانند گودال های آکنه و بسیاری از اسکارهای دیگر را پاک کنند. متخصص پوست یا جراح زیبایی به شما کمک می کند تا تشخیص دهید کدام نوع لیزر درمانی برای شما مناسب است.

لایه بردارهای شیمیایی خانگی

لایه بردارهای شیمیایی خانگی و کیت های میکرو درم سایش معمولاً همان ترکیباتی را دارند که متخصصان پزشکی استفاده می کنند ، اما در غلظت های پایین. انواع غلتک های میکرونیدلینگ خانگی نیز وجود دارد که می تواند برای رساندن رتینول ها ، مرطوب کننده ها و سایر ترکیبات به پوست استفاده شود. لیزر خانگی ، نور LED و دستگاه های سونوگرافی نیز قدرت کمتری نسبت به تجهیزات حرفه ای دارند ، اما اگر حوصله انجام مداوم درمان ها را برای چندین هفته یا ماهها داشته باشید ، می توانند موثر باشند.
این محصولات و دستگاه ها می توانند با از دست دادن بخشی از هزینه های درمان حرفه ای ، پوست مرده را از بین ببرند و جای زخم ها و خطوط ریز را با خیال راحت کاهش دهند. از آنجا که نتایج چشمگیر نیستند ، گزینه های بدون نسخه برای نقص جزئی پوست بهتر جواب می دهند. برای استفاده ایمن از آنها ، حتماً راهنما را بخوانید و دنبال کنید.

توجه داشته باشید برای مشکلات پوستی حتما از یک مشاور پوستی و یا پزشک مشورت بخواهید چرا که پوست در یک لحضه خراب و در سالها رو به بهود می رود شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و مشاوره پوستی با ما تماس حاصل نمایید خدمات مشاوره کلینیک دلتا  به صورت رایگان در خدمت شما عزیزان است

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 3 میانگین: 3
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.