ترک روی شکم در بارداری

کشش روی معده یک اتفاق رایج در دوران بارداری است و تا 90 درصد از زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. آنها به صورت رگه های قرمز، بنفش،سفید و نقره ای روی پوست ظاهر می شوند. اصطلاح پزشکی برای ترک روی پوست “striae gravidarum” است. جهت اطلاع از شرایط درمان ترک پوستی با دلتا لیزر تماس بگیرید.

ترک‌های پوستی زمانی رخ می‌دهند که پوست به دلیل افزایش وزن یا رشد به سرعت کشیده و منبسط می‌شود. در دوران بارداری، رحم رشد می کند تا جنین در حال رشد را در خود جای دهد و باعث کشیده شدن پوست روی شکم می شود. تغییرات هورمونی در دوران بارداری نیز ممکن است به ایجاد ترک روی شکم در بارداری کمک کند.

گرچه ترک‌های پوستی هیچ خطری برای سلامتی مادر یا نوزاد ندارند، اما می‌توانند ناخوشایند باشند و باعث ناراحتی، خارش یا حتی درد شوند.ترک پوستی بیشتر در زنانی که به سرعت وزن زیادی اضافه می‌کنند، سابقه خانوادگی ترک‌های پوستی دارند یا خاصیت ارتجاعی پوست شان ضعیف است، ظاهر می‌شود.

راه های درمان ترک روی شکم در بارداری

برای درمان ترک های روی شکم در بارداری روش های زیادی وجود دارد که ممکن است بعضی از روش ها هزینه کم و روش های دیگر هزینه های بسیاری داشته باشند. در ادامه تمام روش های درمان را بررسی می کنیم.

ترک روی شکم در بارداری

درمان های خانگی ترک روی شکم

درمان های خانگی به طور کلی کم هزینه هستند که شما می توانید به سادگی برای درمان ترک روی شکم در بارداری استفاده کنید.

درمان ترک روی شکم در بارداری با ویتامین E

ترک‌های پوستی یک اتفاق رایج در دوران بارداری است و ویتامین E اغلب به عنوان یک گزینه درمانی پیشنهاد می‌شود. ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به کاهش التهاب و بهبود پوست کمک کند، که به طور بالقوه می تواند ظاهر ترک های پوستی را بهبود بخشد.

درمان ترک روی شکم با آب سیب زمینی

استفاده از آب سیب زمینی در ناحیه آسیب دیده به کاهش علائم ترک پوستی کمک می کند.

اگر علاقه مند به امتحان آب سیب زمینی به عنوان یک درمان طبیعی برای ترک های پوستی یا سایر مشکلات پوستی هستید، به سادگی یک سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید، سپس آن را با استفاده از یک پارچه تمیز یا پنبه روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اجازه دهید آب سیب زمینی حداقل 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

درمان ترک روی شکم با ورزش کردن

در حالی که ورزش برای سلامت کلی مهم است و می تواند به بهبود ظاهر پوست شما کمک کند،

ترک‌های پوستی ناشی از پارگی لایه درم پوست است که می‌تواند زمانی رخ دهد که پوست به دلیل افزایش وزن، بارداری یا جهش رشد به سرعت کشیده شود. در حالی که ورزش می تواند به کاهش وزن و تقویت عضلات کمک کند.

با این حال، ورزش منظم می تواند به بهبود گردش خون کمک کند، که به نوبه خود می تواند سلامت پوست را افزایش دهد. هیدراته ماندن و خوردن یک رژیم غذایی سالم غنی از ویتامین ها و مواد معدنی نیز می تواند به سلامت کلی پوست شما کمک کند.

درمان ترک روی شکم با ورزش کردن

درمان ترک روی شکم با زردچوبه

زردچوبه برای قرن ها در طب آیورودا برای درمان انواع بیماری ها از جمله مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار گرفته است. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به بهبودی ترک پوستی کمک می کند.

برای استفاده از زردچوبه برای این منظور، می‌توانید با اضافه کردن 1 قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه به یک فنجان آب جوش و اجازه دادن به مدت 10 دقیقه دم بکشد، یک چای زردچوبه درست کنید. همچنین می توانید پودر زردچوبه را به وعده های غذایی خود اضافه کنید یا از مکمل زردچوبه استفاده کنید.

درمان‌های پزشکی برای رفع ترک روی شکم در بارداری

ترک های پوستی در دوران بارداری ممکن است برای برخی از بسیار وخیم باشد به همین دلیل درمان های خانگی تاثیر چندانی نداشته باشد، در ادامه به برخی از درمان های پزشکی اشاره می کنیم.

درمان‌های پزشکی برای رفع ترک روی شکم در بارداری

رفع ترک روی شکم با لایه بردارهای شیمیایی

لایه برداری شیمیایی می تواند در کاهش ظاهر خطوط ریز، چین و چروک و تغییر رنگ روی پوست موثر باشد.

ترک های پوستی زمانی ایجاد می شوند که پوست بیش از ظرفیت طبیعی خود کشیده می شود و باعث پارگی رشته های کلاژن می شود. لایه برداری شیمیایی با برداشتن لایه بالایی پوست عمل می کند تا پوست صاف تر و یکدست تر زیر آن نمایان شود.

رفع ترک روی شکم با لیزر

لیزر درمانی یک گزینه درمانی محبوب برای کاهش ظاهر ترک ها یا ترک های شکم است. به طور خاص، لیزر درمانی فرکشنال می تواند در تحریک تولید کلاژن و ترویج بازسازی پوست موثر باشد.

در طول فرایند لیزر، یک پرتو لیزر به ناحیه آسیب دیده هدایت می شود که باعث ایجاد آسیب های ریز کنترل شده در پوست می شود. این موضوع باعث می شود که روند طبیعی بهبودی بدن تحریک شود و تولید کلاژن جدید تحریک شود که می تواند بافت و ظاهر پوست را در طول زمان بهبود بخشد.

تعداد جلسات درمان‌های مورد نیاز می‌تواند بسته به شدت ترک‌های پوست متفاوت باشد، اما معمولاً برای دستیابی به نتایج مطلوب چندین جلسه ضروری است.

هزینه درمان ترک شکم با لیزر

هزینه لیزر برای ترک های شکمی بسته به عوامل مختلفی مانند اندازه ناحیه تحت درمان، شدت ترک ها، محل کلینیک و تعداد جلسات مورد نیاز می تواند متفاوت باشد.

توجه به این نکته ضروری است که برای دستیابی به نتایج بهینه ممکن است چندین جلسه مورد نیاز باشد و برخی افراد ممکن است به جلسات بیشتری نسبت به سایرین نیاز داشته باشند.

هزینه درمان ترک شکم با لیزر

درمان ترک های روی شکم بارداری با کلینیک دلتا لیزر

فناوری پیشرفته لیزر ما تولید کلاژن را تحریک می‌کند و ظاهر ترک‌ها را کاهش می‌دهد و پوستی صاف‌تر و یکدست‌تر برای شما به ارمغان می‌آورد. تیم مجرب ما از متخصصان با تجربه، با شما همکاری خواهند کرد تا با یک برنامه درمانی دقیق، ترک های روی شکم را از بین ببرید. با کلینیک دلتا لیزر با ترک های روی شکم بارداری خداحافظی کنید و به اعتماد به نفس سلام کنید. برای تعیین وقت مشاوره خود همین امروز با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول ترک روی شکم در بارداری

  1. چرا ترک های پوستی در دوران بارداری ظاهر می شوند؟
    ترک‌های پوستی در دوران بارداری به دلیل کشش سریع پوست هنگام رشد کودک ظاهر می‌شوند. کشش باعث شکستن رشته های کلاژن و الاستین در پوست می شود که منجر به ایجاد ترک روی شکم می شود.
  2. آیا می توانید از ترک های پوستی در دوران بارداری جلوگیری کنید؟
    در حالی که هیچ راه تضمینی برای جلوگیری از ترک‌های پوستی در دوران بارداری وجود ندارد، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای به حداقل رساندن ظاهر آن‌ها انجام دهید. اینها شامل هیدراته ماندن، حفظ یک رژیم غذایی سالم و استفاده از مرطوب کننده ها و روغن ها برای نرم نگه داشتن پوست است.
  3. آیا ترک های پوستی برای مادر یا نوزاد مضر هستند؟
    ترک های پوستی نه برای مادر و نه برای نوزاد مضر نیستند. ترک های روی شکم یک نگرانی درباره زیبایی افراد هستند و هیچ خطری برای سلامتی ندارند.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 0 میانگین: 0
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.