معرفی انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد و تفاوت آنها

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟ این دغدغه بسیاری از ماست که بدانیم کدام یک از انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد برای پوست ما بهتر است و ما جواب بهتری میگیریم. جواب این سوال بستگی به تیپ پوستی ما دارد که در ادامه در مورد انواع لیزر مو توضیح می دهیم. در ابتدا باید دید که دستگاه لیزر موی زائد مجهز به کدام طول موج است؟ و یا  ساخت کدام کشور است؟ و لیزر الکس، لیزر دایود و یا اندیاگ؟ هر چند برخی از دستگاهها ممکن است یک یا چند طول موج را با هم ارسال کنند.
 

در ابتدا این نکته را به یاد داشته باشید که نور طیف گسترده ای از انواع طول موج است و به رنگ سفید دیده می شود اما لیزر فقط یک طول موج مشخص از نور است که بصورت فشرده و متمرکز ارسال می شود، ممکن است قرمز و یا به رنگ دیگری باشد.

لیزر امروزه کاربرد گسترده ای در صنعت پزشکی و غیرپزشکی دارد. از صنعت سنگبری گرفته تا درمان بیماری های چشمی، جراحی های دیسک و ستون فقرات و لیزر موهای زائد انواع مختلفی از لیزر هستند.

در ادامه شما را با انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد آشنا می کنیم :

 
لیزر الکس ( لیزر الکساندرایت Alexandrite laser ) : نور فشرده با طول موج 755 نانومتر را الکس می نامند. لیزر الکس تک طول موج است و طیف گسترده ای از طول موج های مختلف را ندارد. بنابراین هدفمند عمل میکند.این نوع لیزر برای تیپ های پوستی یک تا حداکثر تیپ پوستی سه مناسب می باشد (یعنی پوست بسیار روشن تا پوست گندمی ).
 

لیزر دایود ( Diode Laser ): نور فشرده با طول موج 810 نانومتر را دایود می نامند . لیزر دایود نیز تک طول موج است و هدفمند عمل میکند و کیفیت تاثیر گذاری بسیار خوبی برای تیپ پوستی ایرانیان دارد. این نوع لیزر برای تیپ های پوستی دو تا حداکثر تیپ پوستی پنج مناسب می باشد (یعنی پوست روشن تا پوست سبزه یا گندمی تیره ).

 

لیزر ان دی اگ (اندیاگ nd yag Laser) : نور فشرده با طول موج 1064 نانومتر را  ان دی اگ می نامند.  لیزر ان دی اگ هم همانند دو نوع لیزر بالا تک طول موج بوده و همان خصوصیات را دارا می باشد. این نوع لیزر برای تیپ های پوستی چهار و تیپ پوستی پنج مناسب می باشد (یعنی پوست های تیره و بسیار تیره ی آفریقائی.
 
این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 2 میانگین: 3
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.