درمان جای زخم و بخیه

چرا جای زخم و بخیه باقی میماند؟

برای همه ی ما پیش آمده که پوستمان زخم شود. این زخم ها اگر سطحی باشند پس از مدتی به راحتی خوب شده و اثری از خود روی پوست به جا نمیگذارند. اما همیشه همه چیز ختم به خیر نمی شود و گاهی پوست بدنمان آسیب زیادی می بیند. گاهی حتی مشکل فراتر از این رفته و مجبور میشویم محل زخم را بخیه کنیم.

درمان جای زخم و بخیه

اما سوال اینجاست چرا جای بعضی از زخم ها خوب می شود و اثری از آن باقی نمی ماند و برعکس بعضی دیگر از زخم ها تا همیشه همراه ما هستند؟ همه چیز به عمق آسیب برمیگردد. در واقع:

وقتی آسیب پوستی از لایه اول و سطحی پوست (اپیدرم) رد شده و به لایه دوم پوست (درم) برسد آن وقت ممکن است به راحتی جای زخم به اسکار یا حتی لک تبدیل شود!

درمان جای زخم اسکار بخیه

اسکار چیه؟

به قسمت های جدید و بازسازی شده پوست اسکار میگوییم. اسکارها معمولا ضخامت بیشتر و رنگ متفاوت تری نسبت به سایر نواحی پوست دارند. از طرفی مقدار گردش خونی که به ناحیه زخم می رسد در رنگ و ضخامت اسکار ایجاد شده تاثیر گذار است.

درمان جای زخم و بخیه

فراموش نکنید همه ی اسکار ها مثل هم نیستند. ظاهر هر اسکار به عواملی مثل نوع، اندازه، عمق و حتی محل ایجاد زخم بستگی دارند. متاسفانه در زخم های عمقی، رد زخم، بخیه و یا سوختگی میتواند تا سال های سال و در صورت عدم درمان حتی تا آخر عمر! همراهمان باشد.

درمان جای زخم و اسکار و بخیه

پوست بدن سرباز همیشه بیدار!

برای درک بیشتر از وظیفه پوست بدن بهتر است در ابتدا پوست بدن را مانند  تکه پارچه ای یکدست تصور کنید. پوست در واقع روی سرتاسر بدن ما کشیده شده و سد محافظتی بدن ما و دنیای پیرامون است. پوست ما اجازه نمی دهد باکتری ها و عوامل بیماری زا به راحتی و بدون دردسر وارد بدن ما.شده و سلامتی ما را.به خطر بیاندازند.

درمان جای زخم و بخیه

زمانی که پوست ما در اثر عواملی مثل سوختگی، سایش، بریدگی و… آسیب میبیند پوست تمام تلاش خود را میکند هر چه سریعتر بازسازی شده و از ورود باکتری ها به بدن جلوگیری کند. بسته به نوع زخم واکنش پوست متفاوت است.

روند ترمیم زخم و جای بخیه و اسکار توسط بدن

اگر زخم های ایجاد شده سطحی باشند پوست سریعا دست به کار شده و بافت زخم شده را شروع به ترمیم می کند. اما اگر زخم های پوستی عمقی باشند درمان آن زمانبر بوده و باعث ایجاد لک و اسکار های پوستی میشوند. اسکارهای پوستی بسته به علت ایجاد آسیب وارده دارای شکل های متفاوتی بوده و اکثر آن ها تا سالیان متمادی روی پوست بدنمان جا خوش میکنند!

درمان جای زخم و بخیه و اسکار و لک

از تخفیفات ویژه کلینیک دلتا جا نمونی !!!

2 میلیون تخفیف ویژه جلسه اولی ها 

  تخفیفات تکرار نشدنی مناسبتی 

تازه مشاوره با پزشک و متخصصان کلینیک دلتا هم رایگانه و قبلش می تونی هر سوالی داری ازشون بپرسی

کافیه فقط یک دقیقه وقت بزاری و فرم مشاوره زیر رو تکمیل کنی

“فرم مشاوره رایگان کلینیک دلتا”

آیا حتما لازم است جای زخم و بخیه خود را ترمیم کنیم؟

گاهی برایمان چندان مهم نیست اگر لبه ی تیز چاقو کنار انگشتمان را ببُرد یا زانویمان کمی در اثر سائیدگی با زمین خراش بردارد. اما گاهی مشکل فراتر از این رفته و این زخم ها زیبایی پوست ما را تهدید میکند. شاید برای بعضی از مادران وجود بخیه سزارین روی شکم عذاب آور باشد. برای افراد دیگر ممکن است جای بخیه روی صورت، جای تیغ روی دست و بدن، حفره های عمیق جای جوش و یا جای سوختگی شدید تبدیل به یک معضل شده باشد.

درمان جای زخم و بخیه

بعضی افراد نیز پس از انجام اعمال جراحی زیبایی مثل آبدومینوپلاستی، بلفاروپلاستی پلک چشم، جراحی پلاستیک بینی و… از جای بخیه ایجاد شده در محل عمل نارضایتی دارند. پس اینکه بخواهید جای زخم و بخیه و اسکارهای خود را ترمیم کنید یا خیر بستگی به نظر شخصی خودتان دارد! در هر صورت برخی از اسکارها در صورت درمان سریع تر، نتیجه بهتری نیز خواهند داد.

درمان جای زخم و بخیه

انواع روش های درمان جای زخم و اسکار در کلینیک دلتا

لیزر اربیوم فرکشنال فوتونا

لیزر فوتونا کاربردهای تخصصی و پیشرفته ایی دارد. ما در کلینیک دلتا به هندپیس های مختلف دستگاه فوتونا مجهز هستیم که هرکدام کاربرد و تنظیمات خاص خود را دارند.

درمان جای زخم و بخیه

هر جلسه لیزر فوتونا چند مرحله دارد و طی این مراحل با گرمادهی.مخصوص لیزری کلاژن سازی درون پوست تحریک شده.(توسط طول موج اندیگ) و سپس لایه برداری لیزری با شدت و عمق مورد نیاز شما توسط پزشک انجام می شود. (توسط طول موج اربیوم فرکشنال). با ادامه دادن جلسات، جای زخم و اسکار شما بیشتر و بهتر ترمیم خواهد شد.

درمان جای زخم و بخیه و اسکار با لیزر فوتونا

درمان جای زخم، بخیه، سوختگی و جای جوش با لیزر فوتونا یکی از بهترین و جدیدترین روش های درمان اسکار پوستی است. این روش بدون عارضه بوده و به طور قابل توجهی به بهبود جای زخم روی پوست کمک میکند.

درمان جای زخم و بخیه و اسکار و سوختگی با لیزر فوتونا

درمان جای زخم، بخیه و اسکار با لیزر جوانساز فوتونا در کلینیک دلتا

اینجا را ببینید

پلاسما گرم

پلاسمای گرم (پلاسما جت) یک روش درمانی برای جمع کردن و به هم نزدیک کردن بافت پوست است. پلاسمای گرم جریانی از.الکترونها و گاز یونیزه.شده است. طی این روش دو اتفاق مهم رخ می دهد که منجر به بهبود و بازسازی پوست میشود.

برداشتن-خال-رفع-خال-و-زگیل-خالبرداری-با-پلاسما-گرم

  • اول: با کمک پلاسما گرم لایه سطحی پوست جمع میشود و در نقاط ظریفی سوزانده می شود. این کار باعث میشود.به مرور محل ایجاد اسکار کوچکتر شده.و از میزان برجستگی آن به طور قابل توجهی کم شود. این میکروبرن ها بدون آسیب به لایه های زیرین و با بی حسی موضعی انجام می شود.
ارتباط با دلتا لیزر
ارتباط با کلینیک دلتا لیزر
  • دوم: پلاسما باعث انتقال حرارت کنترل شده به عمق پوست می شود. طی این روش کلاژن سازی. درون پوست تحریک شده.که در بهبود جای زخم بسیار موثر است.درمان اسکار با پلاسمای گرم و جای زخم و بخیه

 کار با پلاسمای گرم روی پوست شاید در نگاه اول شبیه جوشکاری به نظر برسد!

پلاسما گرم از جمله درمان های موثر برای درمان لک پوستی و لیفت پلک نیز هست.

اگر مایل هستید در رابطه با پلاسما گرم و درمان جای زخم و بخیه اطلاعات بیشتری کسب کنید ” اینجا را “ ببینید.

3-مزونیدلینگ

در این روش از وسیله ایی به نام میکرونیدلینگ استفاده می شود که سر آن میکروسوزن های بسیار ریزی وجود دارد که با انرژی برق به سرعت بالا و پایین رفته و روزنه های ظریفی در پوست ایجاد می کنند.  همزمان مواد مغذی و ویتامینه مزوتراپی روی پوست ریخته می شود تا از طریق این روزنه های ایجاد شده وارد پوست شوند و شروع به ترمیم پوست کنند.

مزونیدلینگ-میکرونیدلینگ-مزوتراپی-جای-جوش-آکنه-اسکار-زخم-و-بخیه

مزونیدلینگ به یکدست شدن پوست و ترمیم جای زخم ها و جوش های فرورفته کمک میکند.

مزونیدلینگ-جای-زخم-و-بخیه-و-اسکار

4-مزوژل

مزوژل ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و هیالورونیک اسید هستند و در واقع موادی مابین ژل و مزو طبقه بندی میشوند ولی خاصیت حجم دهندگی ندارند و صرفا درمانی هستند.

مزوژل ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و هیالورونیک اسید هستند

با کمک مزوژل ها می توان اثرات تخریب سلولی که به دنبال زخم و اسکار در پوست ایجاد شده را جبران کرده و پوست را وادار به بازسازی نمود.

مزوژل هایی مثل پروفایلو، جالپرو، نچرال بی، رویتاکر و….  به بازسازی پوست پس از ایجاد زخم و اسکار کمک شایانی می کنند.

مزوژل جالپرو جالوپرو صورتی درمان لک و جای جوش و اسکار و آبرسانی

5-کرایو تراپی

در این روش درمانی از نیتروژن مایع (با دمای منفی 196 درجه) استفاده میشود. کرایوتراپی برای اسکارهایی با ضایعات گوشتی و کلوئیدی کاربرد بیشتری دارد. طی این روش بافت درون اسکار با کمک نیتروژن تخریب و از گسترش آن جلوگیری می کند. با کمک این روش میتوان به میزان قابل توجهی از اسکارهای گوشتی ایجاد شده را از روی پوست حذف کرد. در ادامه می توانید روند درمان ضایعه های گوشتی با کرایو را ببینید.

6-سابسیژن

یکی دیگر از روش های درمان جای جوش و یا جای زخم و بخیه استفاده از روش سابسیژن است. در بعضی از زخم ها پس از بهبود، حفره و یا چاله هایی روی سطح پوست ظاهر میشود. علت ایجاد این حفره ها در واقع بافت های فیبروزی چسبنده هستند که سطح پوست را به بافت زیرین خود متصل کرده و باعث ایجاد فرورفتگی در سطح پوست میشوند. در روش سابسیژن ابتدا از بی حسی موضعی استفاده می شود. سپس با کمک وسیله تیز و ظریف، چسبندگی این بافت های فیبری از بین می رود. این کار باعث تولید کلاژن در زیر پوست شده.و به درمان فرورفتگی های پوستی کمک قابل توجهی می کند.

سابسیژن-جای-جوش-و-آکنه-و-اسکار

اینجا درمان های جوش و جای جوش در دلتا را ببینید!

7-فیساپ

با کمک فیساپ یک لایه ی ظریف بدون ایجاد زخم و خونریزی و بدون استفاده از مواد شیمیایی از روی پوست برداشته شده و باعث بازسازی مجدد پوست در ناحیه اسکار میشود. در طی این روش علاوه بر لایه برداری تا حدودی کلاژن سازی را درون پوست تحریک کرده و به بهبودی هر چه سریعتر پوست در ناحیه زخم کمک میکند. همچنین این روش درمانی مناسب برای جای جوش است.

8-پلاسما سرد

از جمله روش های جدید برای ترمیم هر چه سریعتر جای زخم و بخیه استفاده از روش پلاسما سرد است. در این روش پلاسما سرد باعث افزایش جریان.خون در بافت شده و طی این.روش زخم ها و اسکارها با روند سریعتری بهبود پیدا می کنند. در ادامه می توانید روند بهبودی زخم را با پلاسما سرد را مشاهده کنید.

برای جای زخم و بخیه من کدام روش درمان مناسب است؟

اینکه چه راهکاری برای شما مناسب است بسته به نوع زخم، گستردگی آن روی پوست و محل آن دارد. پزشکان کلینیک دلتا در جلسه ی مشاوره ی رایگان با بررسی و معاینه دقیق بهترین و موثرترین راهکار درمان را به شما عنوان می کند.

ترمیم-جای-زخم-و-بخیه-و-اسکار-لیزر-فرکشنال-فوتونا

هزینه ترمیم جای جوش، اسکار و درمان جای زخم و بخیه چقدر است؟

هزینه درمان جای زخم و بخیه بسته به شرایط پوست، راهکار درمان و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است. پزشک طی یک جلسه مشاوره رایگان در کلینیک دلتا شما را معاینه می کند تا تشخیص دهد کدام روش درمانی برای شما مناسب تر است سپس هزینه دقیق به شما اعلام میشود. به طور کلی قیمت هر جلسه درمان اسکار و جای جوش و… حداقل از250 هزارتومان به بالا خواهد بود. طبیعی است در صورت استفاده از درمان های هزینه بر مانند (مثل مزوژل ها) و یا گستردگی جای اسکار در عملیات لیزری که زمان بیشتری نیاز خواهد داشت، هزینه نیز ممکن است تا چند برابر افزایش پیدا کند.

شما می توانید از اینجا برای رزرو یک جلسه مشاوره رایگان جای زخم و اسکار با پزشکان کلینیک دلتا اقدام کنید.

مشاوره-با-پزشکان-کلینیک-دلتا-جوش-و-جای-جوش-جوش-درمان-اسکار-و-زخم-و-جای-بخیه

می خواهید با انواع اسکارهای پوستی آشنا شوید؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم دلایل ایجاد اسکار در پوست متفاوت است. بسته به نوع زخم و جراحت ایجاد شده.اسکارها در انواع مختلفی ایجاد میشن. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم

  • اسکار های هیپرتروفیک (برجسته) :

یکی از انواع اسکارهای برجسته هستند که به طور معمول کمتر از نیم سانتیمتر برجسته بوده و با تشکیل بافت اضافه همراه است. اسکارهای هیپرتروفیک میتوانند.به تدریج هم سطح با.پوست شده و به مرور بهبود پیدا کنند اگر.چه که ممکن است این فرآیند زمانبر باشد. اغلب این اسکارها قرمز رنگ هستند.

درمان ترمیم جای زخم بخیه

اسکارهای آتروفیک (فرورفته) :

این اسکارها به طور معمول با از بین رفتن قسمتی از بافت پوست و با فرو رفتگی همراه است و با ظاهری مانند گودی و یا سوراخ های متعدد روی پوست ایجاد می شود. این اسکارهای پوستی به دنبال تخریب کلاژن بر اثر عواملی مثل جراحی، آبله مرغان و …. ایجاد می شود.

ترمیم جای آبله مرغان در کلینیک دلتا

درمان جوش و جای جوش و آکنه

اسکار نرموتروفیک (هم سطح):

در این اسکار پوست به شکل طبیعی ترمیم شده است.و دارای برجستگی یا فرورفتگی نیست اما ممکن است پوست جدید ترمیم شده.کمرنگ‌تر یا پررنگ‌تر از پوست.نواحی اطراف آن باشد. برای ترمیم هر چه بهتر این اسکار ها بهتر است چندین جلسه درمان پیگیری شود.

تصویر زیر متعلق به یکی از مراجعین کلینیک دلتا پس از طی کردن اولین جلسه درمانی است.

درمان ترمیم جای زخم بخیه درمان زگیل

اسکار کلوئیدی:

گاهی پس از بهبودی زخم روند بهبودی به طور طبیعی پیش نرفته و در محل زخم گوشت اضافه ایجاد میشود و زخم با ایجاد بافتی قرمز و سفت ترمیم خواهد شد. این نوع از جای زخم به شکل اسکارهای برآمده هستند و از طرفی میتوانند حتی بزرگتر از زخم اصلی باشند. به طور معمول ایجاد کلوئیدها برای سلامتی فرد مشکلی ندارند. اما همین برآمدگی های پوستی متواند زیبایی پوست.را تحت تاثیر قرار داده و باعث.احساس ناراحتی در فرد شود.

کلوئید-کلویید-جای-زخم-اسکار-بخیه

اسکار ناشی از جای جوش:

اگر از جمله افرادی هستید که آکنه های گاه و بیگاه راروی پوست خود تجربه می کنید، احتمالاً بعداز آن دچار اسکارها و فرورفتگی هایی در پوست خود شدید. اسکارهای ناشی از آکنه یا همان جوش در انواع مختلفی وجود دارند. برخی از این اسکارها حالت فرورفته داشته و برخی دیگر به‌صورت گرد و یا زاویه دار با پوست ایجاد می شوند.

درمان جوش و جای جوش و آکنه

اگر مایل هستید در رابطه با از بین بردن جوش و جای جوش اطلاعات بیشتری کسب کنید  اینجا راببینید

  • اسکار انقباضی (ناشی از سوختگی) :

این اسکارها معمولا بعد از ایجاد سوختگی روی پوست ظاهر می شوند. در اسکارهای انقباضی پوست نواحی درگیر به طرف داخل جمع میشود. اما گاهی مشکل فراتر از این رفته و سوختگی ایجاد شده،.عضلات زیرین و عصب های زیر پوست را نیز درگیر کرده که در این صورت فرآیند بهبود طولانی مدت است. از طرفی اسکارهای انقباضی که با درگیر کردن عضلات زیرین همراه است ممکن است بر روی حرکت اندام ها تاثیر داشته و می تواند حرکت آن ها را محدود و مختل کند.

اسکار-جای-سوختگی-و-زخم-و-آکنه-و-بخیه

در رابطه با درمان جای زخم و بخیه سوالی دارید؟ 

همین حالا از طریق یکی از روش های زیر با مشاورین کلینیک دلتا در ارتباط باشید

برای تماس با کلینیک دلتا می توانید همه روزه از 8 صبح الی 8 شب (به غیر از ایام تعطیل) با شماره های  زیر تماس بگیرید.

80 405 404 -021
81 405 404 -021
82 405 404 -021

همچنین شما می توانید از طریق موبایل / واتساپ کلینیک دلتا با ما در ارتباط باشید

0990-47-47-980

سوالات متداول در ارتباط با درمان جای بخیه

برای بهبود جای بخیه‌ها و کاهش ظاهر آنها، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از کرم‌ها و ژل‌های مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده پوست
  • استفاده از محصولات حاوی ویتامین E و روغن‌های طبیعی
  • انجام ماساژ ملایم بر روی جای بخیه‌ها برای تحریک خونرسانی و ترمیم پوست

مدت زمان بهبود جای بخیه‌ها بستگی به نوع پوست، اندازه بخیه‌ها، نحوه شکل‌گیری آنها و نیز عوامل فردی دارد. در برخی موارد، جای بخیه‌ها در عرض چند هفته بهبود می‌یابد، اما در موارد دیگر ممکن است مدت طولانی‌تری طی شود.

بله، استفاده از کرم‌ها و ژل‌های خاصی که حاوی مواد ترمیم‌کننده مانند ویتامین E، آلانتوئین، پانتنول و هیالورونیک اسید هستند، می‌تواند به بهبود جای بخیه‌ها کمک کند.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 21 میانگین: 4.3
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.