درمان جای بخیه قدیمی

با آسیب دیدن شدید پوست این احتمال وجود دارد که پوست به بخیه نیاز داشته باشد، بعد از بخیه پوست، بسیاری از افراد شاهد ماندن جای بخیه هستند. ولی احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده که چرا جای بعضی از زخم و بخیه ها از بین می رود ولی بعضی دیگر ماندگار هستند؟ آسیب های پوستی شدید به لایه دوم پوست یعنی درم می رسد و به همین دلیل ممکن است به این راحتی جای بخیه از بین نرود. در ادامه به درمان جای بخیه قدیمی می پردازیم.

وجود جای بخیه چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

وجود اسکار و جای بخیه بسته به شدت و محل اسکار می تواند باعث بروز مشکلات جسمی و روحی مختلفی شود. از نظر فیزیکی، اسکارها می توانند سفت، خارش دار و دردناک باشند، به خصوص در طول فرایند بهبود. اسکارها همچنین ممکن است تحرک و دامنه حرکت را محدود کنند اگر روی مفصل یا عضله ایجاد شوند. در برخی موارد، اسکارها حتی می‌توانند ناحیه آسیب‌دیده را تغییر دهند.

از نظر احساسی، جای بخیه می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر عزت نفس و جذابیت بدن فرد داشته باشند، به‌ویژه اگر جای زخم در مکانی قابل مشاهده باشد. اسکار و جای بخیه ها همچنین ممکن است یادآور یک اتفاق ناگوار برای افراد باشند. در ادامه روش های درمان جای بخیه در کلینیک دلتا لیزر را بررسی می کنیم.

کلوئید-کلویید-جای-زخم-اسکار-بخیه

درمان جای بخیه به وسیله لیزر اربیوم فرکشنال فوتونا

لیزر فوتونا یکی از پیشرفته ترین لیزر های موجود است که در کلینیک دلتا لیزر با هندپیس های مختلف آن، درمان های گوناگونی را انجام می دهیم که یکی از این درمان ها مربوط به جای بخیه قدیمی است. با استفاده از لیزر فوتونا و طول موج اندیاگ ابتدا به پوست گرما داده می شود تا کلاژن سازی تحریک شود و در مرحله بعد لایه برداری توسط طول موج اربیوم فرکشنال انجام می شود. با توجه به شدت و عمق اسکار و جای بخیه، تعداد جلسات درمانی مشخص می شود.

استفاده از پلاسما جت برای درمان جای بخیه

دستگاه پلاسما جت برای درمان جای بخیه از الکترون ها و گاز یونیزه شده استفاده می کند. روش جت پلاسما با استفاده از یک دستگاه کوچک دستی کار می کند که پرتویی از انرژی پلاسما را بر روی سطح پوست ساطع می کند. انرژی پلاسما زخم‌های کوچک و کنترل‌شده‌ای را روی سطح پوست ایجاد می‌کند که باعث واکنش طبیعی بدن به بهبودی می‌شود. با بهبود زخم ها، کلاژن جدیدی تولید می شود که به صاف شدن بافت پوست و کاهش ظاهر جای بخیه ها کمک می کند. درمان با این روش نسبتاً سریع و بدون درد است و اکثر بیماران فقط ناراحتی خفیفی را در طول درمان تجربه می‌کنند. به طور کلی، روش پلاسما یک روش ایمن و موثر برای درمان جای بخیه است.

درمان اسکار با پلاسمای گرم و جای زخم و بخیه

استفاده از مزونیدلینگ در کلینیک دلتا لیزر

این روش به کمک دستگاهی به نام میکرونیدلینگ به درمان جای بخیه کمک می کند، این دستگاه، سوزن های بسیاری ریزی را درون خود جای داده که منافذی روی پوست ایجاد می کند و همزمان هم مواد مغذی، روی پوست ریخته می شود.

نقش مزوژل ها در درمان جای بخیه

مزوژل ها نوعی ژل هستند که حاوی ذرات ریز هیدروکسی آپاتیت است، ماده معدنی که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و برای تشکیل استخوان مهم است. در درمان جای بخیه از مزوژل ها می توان برای بهبود و کاهش ظاهر جای بخیه استفاده کرد.

هنگامی که مزوژل ها به صورت موضعی روی پوست استفاده می شوند، می توانند به تحریک تولید کلاژن کمک کنند، که برای بهبود زخم و تشکیل بافت جدید ضروری است.

کرایو تراپی و درمان جای بخیه

کرایوتراپی، که استفاده از سرمای شدید برای درمان جای بخیه می باشد سال‌هاست که در درمان اسکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامی که کرایو تراپی بر روی جای بخیه اعمال می شود،می تواند به کاهش التهاب و قرمزی با انقباض عروق خونی و بی حس کردن ناحیه کمک کند.

چندین مزیت بالقوه استفاده از کرایوتراپی برای درمان جای بخیه وجود دارد. به عنوان مثال، می تواند به کاهش درد و ناراحتی مرتبط با اسکار کمک کند، به ویژه آنهایی که برجسته یا هیپرتروفیک هستند. با کاهش التهاب، می‌تواند به جلوگیری از ایجاد اسکارهای کلوئیدی نیز کمک کند، اسکارهایی که برجسته شده و فراتر از مرزهای زخم اصلی گسترش می‌یابند.

درمان جای زخم و بخیه و اسکار و لک

برای درمان جای بخیه، کدام روش مناسب من است؟

برای اینکه مشخص شود که روش برای درمان جای بخیه شما مناسب است، نیاز به معاینه و بررسی پزشک متخصص دارد. شما می توانید برای معاینه و مشاوره رایگان، با کلینیک دلتا لیزر تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد درمان جای بخیه قدیمی

  1. کلینیک دلتا لیزر برای درمان جای بخیه چه راه حل هایی را ارائه می دهد؟
    با توجه به اندازه و شدت جای بخیه درمان هایی مانند لیزر درمانی، کرایو تراپی، مزونیدلینگ، مزوژل و پلاسما جت برای درمان جای بخیه پیشنهاد می شود.
  2. به چند جلسه برای درمان جای بخیه نیاز است؟
    تعداد جلسات درمان بستگی به تشخیص پزشک و شدت و نوع جراحات دارد.
  3. برای شروع روند درمان جای بخیه توسط کلینیک دلتا لیزر چه کاری انجام دهم؟
    شما می توانید برای مشاوره و معاینه رایگان با شماره تماس های کلینیک ارتباط بگیرید تا روند درمان شما آغاز شود. 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 2 میانگین: 4
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.