درمان جای بخیه با لیزر

درمان جای بخیه با لیزر یکی از راه های درمانی بسیار پرطرفدار و سریع است که افراد را به نتایج دلخواه خود می رساند، اگر قصد دارید جای بخیه را با لیزر درمانی از بین ببرید با این مقاله می توانید اطلاعات جامع و کاملی به دست آورید.

لیزر درمانی برای درمان جای بخیه و زخم

درمان جای بخیه با لیزر در سال‌های اخیر به دلیل ماهیت غیر تهاجمی و توانایی آن در کاهش موثر ظاهر اسکار، محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. لیزر درمانی با استفاده از انرژی نور متمرکز برای هدف قرار دادن بافت اسکار، تحریک فرآیند بهبود طبیعی بدن و ترویج رشد بافت جدید و سالم کار عمل می کند.

این فرآیند به طور معمول شامل مجموعه ای از درمان ها در طی یک دوره چند هفته یا ماه است که بستگی به اندازه و شدت اسکار دارد. در طی این روش، لیزر روی پوست رد می‌شود و بافت اسکار را هدف قرار می‌دهد در حالی که پوست اطراف آن آسیبی نمی‌بیند. گرمای تولید شده توسط لیزر باعث تجزیه بافت اسکار می شود که باعث تولید رشته های کلاژن جدید شده که به صاف کردن ناحیه و کاهش ظاهر اسکار کمک می کند.

یکی از مزایای لیزر درمانی این است که می توان از آن برای درمان انواع مختلف اسکار از جمله زخم های ناشی از جراحی، آسیب، آکنه و سوختگی استفاده کرد.

درمان جای بخیه با لیزر

عوارض درمان جای بخیه با لیزر

لیزر درمانی اسکار به طور کلی یک گزینه درمانی ایمن برای انواع مختلف اسکارها می باشد. با این حال، مانند هر روش پزشکی، عوارض بالقوه مرتبط با لیزر اسکار وجود دارد. در اینجا برخی از عوارض احتمالی وجود دارد:

  • درد: برخی افراد ممکن است در حین یا بعد از لیزردرمانی احساس درد کنند. میزان ناراحتی ممکن است بسته به شدت لیزر مورد استفاده و ناحیه تحت درمان متفاوت باشد.
  • تورم و قرمزی: متداول است که بعد از لیزر درمانی کمی تورم و قرمزی را تجربه کنید. معمولاً در عرض چند روز فروکش می‌کند، اما در برخی موارد می‌تواند طولانی‌تر شود.
  •  هایپرپیگمانتاسیون یا هیپوپیگمانتاسیون: لیزر درمانی گاهی اوقات باعث تغییر رنگ پوست می شود. این می تواند منجر به هایپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست) یا هیپوپیگمانتاسیون (روشن شدن پوست) شود.
  • ایجاد اسکار: اگرچه لیزر درمانی برای بهبود ظاهر اسکارها در نظر گرفته شده است، اما گاهی اوقات می تواند منجر به تشکیل اسکارهای جدید شود. اگر بعد از درمان به درستی از پوست مراقبت نشود، این احتمال بیشتر است.
  • عفونت: هر زمان که پوست شکسته شود، خطر عفونت وجود دارد. لیزر درمانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. مراقبت مناسب از زخم برای جلوگیری از عفونت مهم است.

استفاده از دستگاه لیزر فوتونا

برای درمان جای بخیه با لیزر در کلینیک دلتا لیزر از دستگاه فوتونا استفاده می شود، این دستگاه دو طول موج دارد که بر اساس نیاز از آن ها استفاده می شود. لیزر فوتونا علاوه بر درمان جای بخیه می تواند در برای سایر مشکلات پوستی، درمان دقیق و جامعی ارائه دهد.

اگر قصد دارید به روش کاملاً اصولی و استاندارد، جای بخیه را از بین ببرید می توانید با کلینیک دلتا لیزر تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

درمان جای زخم و بخیه

مراقبت های بعد از لیزر جای بخیه

بعد از درمان جای بخیه با لیزر، مراقبت های بعدی مناسب برای بهبود بهبود و دستیابی به بهترین نتایج مهم است.

  1.  ناحیه تحت درمان را تمیز نگه دارید: تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان برای جلوگیری از عفونت بسیار مهم است. از یک پاک کننده ملایم توصیه شده توسط متخصص پوست برای تمیز کردن ناحیه دو بار در روز استفاده کنید.
  2.  استفاده از پمادها یا کرم های تجویز شده: پزشک ممکن است پماد یا کرمی را برای استفاده در ناحیه تحت درمان تجویز کند. دستورالعمل های آنها را در مورد اینکه چند وقت یکبار استفاده کنید و چقدر استفاده کنید دنبال کنید.
  3. محافظت از ناحیه تحت درمان در برابر نور خورشید: ناحیه تحت درمان تا چند هفته پس از درمان به نور خورشید حساس خواهد بود. لباس های محافظ مانند پیراهن و کلاه آستین بلند بپوشید و هر زمان که بیرون می روید از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.
  4. از خاراندن ناحیه تحت درمان خودداری کنید: چیدن یا خاراندن ناحیه تحت درمان می تواند روند بهبودی را کند کرده و خطر عفونت را افزایش دهد. سعی کنید تا حد امکان از دست زدن به آن ناحیه خودداری کنید.
  5. صبور باشید: بهبود کامل پوست پس از درمان اسکار با لیزر زمان می برد. صبور باشید و دستورالعمل های پزشک خود را به دقت دنبال کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

سوالات متداول

  1. به چند جلسه برای درمان جای بخیه با لیزر نیاز دارم؟
    تعداد درمان های لیزر اسکار مورد نیاز می تواند بسته به اندازه و شدت اسکار متفاوت باشد. برخی از بیماران تنها پس از یک درمان بهبودی را مشاهده می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات متعدد نیاز داشته باشند.
  2. درمان جای بخیه با لیزر چگونه به بهبودی کمک می کند؟
    در طول درمان جای بخیه با لیزر، یک پرتو لیزر به سمت بافت اسکار هدایت می‌شود که گرم می‌شود و رشته‌های کلاژن تشکیل‌دهنده اسکار را می‌شکند. این فرآیند طبیعی بهبودی بدن را تحریک می کند و منجر به رشد سلول های جدید و سالم پوست می شود.
  3. آیا درمان جای بخیه با لیزر دردناک است؟
    اکثر بیماران تنها ناراحتی خفیفی را در طول درمان اسکار با لیزر گزارش می‌کنند که می‌توان آن را با کرم بی‌حس‌کننده موضعی یا بی‌حسی موضعی مدیریت کرد. پس از درمان، ممکن است مقداری قرمزی و تورم در ناحیه تحت درمان وجود داشته باشد، اما معمولاً ظرف چند روز فروکش می‌کند.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 1 میانگین: 3
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.